تنظیمات آیتم منو در جوملا Joomla :

تنظیمات آیتم منو در جوملا Joomla :

بر روی مدیریت منوها و زیر منوی آیتم منوی جدید کلیک کنید . وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید که از این قسمت قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به آیتم منو جاری را انجام دهید.

نوع آیتم منو: با استفاده از این قسمت می توانید نوع آیتم منو را مشخص کنید.

عنوان منو: مشخص کننده نام آیتم منو است این نام در سایت نمایش داده خواهد شد.

مستعار: استفاده از این قسمت یکی از راههای بهینه سازی منو در موتور‌های جستجو می باشد.

یادداشت: شما می‌توانید یک متن را به عنوان یاداشت برای خودتان یا سایر مدیران سایت که به این قسمت دسترسی دارند قرار دهید.

لینک: این قسمت در تمام موارد بجز مواقعی که شما نوع منو را آیتم خارجی انتخاب می‌کنید توسط جوملا به صورت خودکار پر می‌شود.

حالت: می‌تواند یکی از ۳ گزینه زیرباشد.

منتشر شده: آماده استفاده

منتشر نشده: غیر قابل استفاده

زباله: حذف این آیتم منو

موقعیت منو: باید از این قسمت منویی که این آیتم منو را برای آن ایجاد کردید انتخاب کنید.

گزینه مادر: اگر تصیم دارید منوهای تو درتو و بازشو ایجاد کنید می‌توانید برای آیتم‌هایی که قرار است در سطح دوم باشند ریشه گزینه منو را تغییر دهید و آنرا برروی آیتمی که تصمیم دارید این آیتم در سطح بعدی قرار گیرد تنظیم کنید.

مرتب سازی: این قسمت بعد از اینکه آیتم منو ذخیره شود در دسترس خواهد بود با استفاده از این قسمت می‌توانید آیتم‌های منو را جابجا کنید .

پنجره هدف: با استفاده از این قابلیت می‌توانید مشخص کنید وقتی که کاربر بر روی این آیتم منو کلیک کرد محتوا در همین پنجره باز شود (مادر) یا در یک پنجره جدید.

صفحه پیش فرض: در جوملا شما حتما باید یک صفحه پیش فرض داشته باشید. با استفاده از این گزینه می‌توانید صفحه پیش فرض را به آیتم مورد نظر اختصاص دهید.

زبان:اگر برروی همه باشد تمام زبان‌ها می‌توانند از این آیتم منو استفاده کنند.

سبک قالب: با استفاده از این قابلیت می‌توانید مشخص کنید که آیتم منو مورد نظر شما با کدامیک از قالب‌های موجود در سایت نمایش داده شود.

شناسه: یک ID که از سمت جوملا به آیتم‌های منو اختصاص داده می‌شود.

انتخاب‌های نوع لینک: با استفاده از تنظیمات موجود در این قسمت می توانید به آیتم منو عکس و توضیحات اضافه کنید و همچنین نحوه نمایش آنرا تغییر دهید.

انتخاب‌های نمایش صفحه: با استفاده از تنظیمات موجود در این قسمت قادر خواهید بود عنوان در مرورگر را به صورت دلخواه وارد کنید یا نمایش آنرا غیر فعال کنید یا یک صفت کلاس انتخاب کنید.

گزینه‌های متا: با استفاده از تنظیمات موجود در این قسمت می‌توانید منو را برای شناسائی شدن توسط موتورهای جستجو بهینه کنید.

ماژول‌های اختصاص یافته به این منو: با استفاده از این قسمت می‌توانید مشاهده کنید کدام ماژول‌ها در صفحه مربوط به این آیتم منو فعال و کدامها غیر فعال هستند برای تغییر این وضعیت می‌توانید بر روی نام ماژول‌ها کلیک کنید تا براحتی بتوانید این تنظیمات را تغییر دهید.

پس از انجام این تنظیمات می‌توانید با استفاده از یکی از دکمه‌های ذخیره آیتم منو را ذخیره نمائید.

برای آشنایی با نحوه دسترسی به منوها در جوملا به لینک زیر مراجعه کنید :

دسترسی به منوها در جوملا Joomla

برای آشنایی با نحوه ساخت منو جوملا به لینک زیر مراجعه کنید :

ساخت منو جدید در جوملا Joomla

برای آشنایی با مفهوم جوملا لینک زیر را مشاهده کنید :

درباره جوملا Joomla